Ons team
Er werken bij ons mensen met verschillende achtergronden, karakters, opleidingen. We hebben persoonlijk begeleidsters, begeleidsters, allrounders, invalkrachten en gedragskundigen. Daarnaast werken we samen met vaste externe specialisten, die vaak wekelijks bij ons over de vloer komen. Ze hebben allemaal hun eigen vakdiscipline en vullen ons aanbod mooi aan. Er is een ding dat ons bindt, en dat zijn de kinderen. Met hen samenwerken, geeft ons allemaal ontzettend veel plezier en voldoening.
Angela Hoogstrate | logopediste
‘Communiceren is zo verbonden met je eigen zijn, je eigen ik. Je kunt ermee laten zien wie je bent, wat je wilt. Door te praten en luisteren begrijpen we elkaar.’
Bij logopedie draait het om het leren communiceren met anderen. Ik help kinderen om op wat voor manier dan ook zo duidelijk te zijn, dat anderen hen kunnen begrijpen. Dat is waar het om draait.
Bob Brummelhuis | eigenaar
‘De kinderen maken BrumBrum, zij bepalen waar we naartoe gaan. We blijven klein, dat is het enige wat zeker is, want ik wil elk kind persoonlijk kennen.’
BrumBrum is opgebouwd vanuit het hart. Lian denkt niet als een ondernemer als het gaat om cijfers. Ze kijkt vooral naar wat goed is voor de kinderen in haar groep. Ik zorg voor het evenwicht en dat is volgens mij een ijzersterke combi.
Claudia Ribberink | coördinerend begeleidster
‘Kinderen mogen vooral ook “gewoon” kind zijn bij BrumBrum.’
Het mooie van een kleine organisatie is dat je snel kunt handelen. Een goed idee voeren we bij wijze van spreke nog dezelfde dag uit. Dat kan gaan om kleine dingen in onze werkwijze, maar het kan ook gaan om nieuwe methodes en cursussen.
Maaike Mennegat | allrounder
Maaike Mennegat werkt op donderdag en vrijdag bij BrumBrum.
“Het is echt een feestje als ik naar mijn werk mag. Ik vind dat ik de allerleukste functie bij BrumBrum heb, want ik word als allrounder overal bij betrokken. Die afwisseling is het mooiste aan mijn baan. En de spontane knuffels in de hal als de kinderen hun jas komen ophangen, maken mij elke keer weer blij!”
Florian Leferink | persoonlijk begeleidster
‘Doordat je de kinderen zo goed kent, zie je ze ook echt.’
Elke dag is anders, we moeten flexibel zijn en inspelen op het moment, heerlijk om die uitdaging aan te gaan. We hebben een vaste structuur op de dag, maar daarbinnen blijft het continue inspelen op wat de kinderen nodig hebben.
Joyce Grapendaal | begeleidster
‘Wat ik de kinderen graag wil meegeven, is dat ze allemaal op hun eigen manier bijzonder en uniek zijn.’
Het belangrijkste vind ik dat kinderen zich veilig en vertrouwd bij mij voelen en met plezier bij BrumBrum komen. Het werkt echt zo: pas wanneer ze zich op hun gemak voelen komt er ruimte om te leren en te ontwikkelen.
Lian Brummelhuis | eigenaresse
‘De kinderen maken BrumBrum, zij bepalen waar we naartoe gaan. We blijven klein, dat is het enige wat zeker is, want ik wil elk kind persoonlijk kennen.’
Wij zijn er voor de kinderen en voor hun ouders. Zij kennen hun kind het best, weten hoe je hun kind het best aan kunt pakken, waar het op reageert. We gaan dus heel ver mee in de wensen van ouders, maar het moet wel in de filosofie van BrumBrum passen.
Lotte Tijman op Smeijers – Piek | persoonlijk begeleidster
‘BrumBrum heeft dezelfde visie op zorg als ik. Het gaat om een veilige, rustige en vertrouwde omgeving met vaste gezichten, structuur en een ruimte die in alle opzichten is aangepast op de kinderen waar je mee werkt.’
Lotte studeerde pedagogiek en via verschillende banen in de zorg kwam ze bij BrumBrum terecht.
Marika Buil | kinderfysiotherapeute
‘Ik ken weinig plekken waar alles zo goed op elkaar is afgestemd.’
Het lijken soms kleine dingen, maar voor een kind is het zo belangrijk om dezelfde dingen te kunnen als de anderen. Het is een cirkel. Kun je iets, dan krijg je meer zelfvertrouwen, dan durf je mee te doen.
Marion Exterkate | begeleidster
‘Bij BrumBrum zijn de lijnen kort. Dat betekent minder overleg en meer tijd voor de kinderen.’
Een kind kan bij Brum zijn wie het is, het krijgt de dingen die het nodig heeft. Soms is dat het ontwikkelen van vaardigheden, een andere keer het ontdekken hoe de wereld in elkaar zit. Alles kan, alles is goed.
Monique Engels | muziektherapeute
‘Met muziek kun je jezelf laten zien, jezelf letterlijk laten horen, ongeacht de beperking die je hebt.’
Het belangrijkst bij alles wat ik doe is het vinden van een ingang om toch weer tot interactie of communicatie te komen. Ik zie kinderen ontspannen. Daardoor kunnen ze zich beter openstellen voor wat ze daarna gaan doen.
Annemarie Knoef | invalkracht
Als het druk is, of als er een begeleidster of allrounder afwezig is, wordt Annemarie gebeld. Zij heeft geen vaste werkdagen, maar springt gemiddeld minimaal elke week wel een dag in als invalkracht bij BrumBrum. ‘
Annemarie leerde BrumBrum kennen toen ze als verpleegkundige een tijdje meeliep op een groep met een kindje dat zorg nodig had.
Rianne Droste | begeleidster
‘Ieder kind is bijzonder op zijn eigen wijze.’
Ik vind het inspirerend om onze kinderen te observeren, ik hou van de uitdaging ze te ondersteunen bij het groeien. ‘Wat wil je, wat kun je aan, hoe kan ik je prikkelen zonder dat je je vertrouwen en gevoel van veiligheid verliest.’
Sophie Scheper | persoonlijk begeleidster
‘Uit alle dingen die je aan kunt bieden precies datgene vinden wat een kind nodig heeft om zich te kunnen ontwikkelen en stapjes te maken. Dat blijft een uitdaging, dat vind ik mooi. Soms twee stapjes terug, en dan weer een vooruit.’
Ik ben nuchter, optimistisch en houd van een grapje. Een beetje gekkigheid tussendoor hoort erbij, dat is goed voor iedereen.
Yvette Benen | persoonlijk begeleidster
‘Juist omdat je hier zo betrokken en persoonlijk kunt werken, is elk stapje zo zichtbaar. Een feestje is dat: o wauw, kijk’
Yvette deed de hbo-opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) en had daarna verschillende banen in de zorg. Altijd in het begeleiden van kinderen en jongvolwassenen.